Oskar Linnros i morgon.

I morgon efter skolan åker jag med mina fina vänner Lina, Emma och Sandra in till Stockholm för att se Oskar Linnros konsert på Gröna Lund i morgon kväll. Jag har sett fram emot just denna konserten ett bra tag nu så det ska bli riktigt kul. Jag tycker faktiskt att Oskar Linnros är riktigt bra, favoitlåtarna med honom är nog Genom eld och Från och med du. Efter att ha sett filmen "Hur många lingon finns det i världen?" kan man ju inte låta bli att börja tycka om låten Från och med du.

God morgon.

I morse när jag vaknade straxt innan sex så kände jag direkt att jag var förkyld. Snorig och ont i halsen. Därför bestämde jag mig för att vara hemma från skolan idag, jag vill inte att förkyldningen ska bli värre. Efter att ha ätit lite frukost la jag mig och sov igen tills klockan elva. Jag känner mig redan lite bättre efter att ha sovit. Skönt.

Hur många lingon finns det i världen?

Trots att det var ett litet tag sen "Hur många lingon finns det i världen?" kom ut så hade jag inte sett den förens nu i helgen. Jag tycker faktiskt att den var riktigt, riktigt fin. Den var även så rolig på sina ställen att jag satt och skrattade i soffan. Om det är någon mer som inte sett den så tycker jag absolut att du ska kolla på den. Så bra var den faktiskt.

Så många ord.

Drömmar, tankar, funderingar, komplex, känslor. Det är vad jag vill skriva om. Många gånger skriver jag inlägg som sedan aldrig blir publicerade här på bloggen, de hamnar istället bland utkasten. Även om det är väldigt sällan de inläggen publiceras så är det ändå bara så skönt att få skriva dem. Det gör jag gör mig själv, inte för någon annan än mig själv.

Make up store parfymer.

Igår när jag och Lina var inne i Stockholm så gick vi och luktade på parfymer inne på Åhlens city. Vi ville hitta en som luktade kokos. De inne på Åhlens tipsade oss om att Make up store hade en parfym med kokosdoft, så vi gick till Make up store som ligger precis brevid parfymavdelningen inne på Åhlens. Vi började lukta på Make up stores egna parfymer och allihopa luktade verkligen helt underbart. Sen att flaskorna är så fina är ju också ett stort plus. Min favorit var dock absolut parfymen Holiday Luxury (längst ner till höger på bilden). Så här beskrivs Holiday Luxury parfymen:

Luxury to me is strolling on the beach a sunny day wearing my wide tunik, with my hair flowing in the wind and letting the sunbeams kiss my skon. Nights are spent at my terrace among my many green plants and colourful flowers. I'm looking for a companion that wants to sit next to me watching the sunset and listening to the wawes.

Bilden är lånad härifrån.

Dagen i Stockholm.

Jag och Lina hade en riktigt fin dag inne i Stockholm med solsken hela dagen. Vi kom in till stan vid tolv tiden ungefär. Då gick vi direkt ner till Kungshallarna och åt lunch. Kyckling med cashewnötter som vanligt, så himla gott. Efter det kikade vi runt i affärerna hela eftermiddagen. Jag fick med mig två par nya jeans hem, jag visar er dem i morgon. Jag provade även en del mysiga stickade tröjor men det tar emot lite att köpa höstkläder redan nu tycker jag. Vid fem tiden hade vi fått ont i fötterna av allt gående och åkte hemåt. Vid sisådär halv sju någon gång kom jag hem.

Nu åker jag till Stockholm med min fina vän.

Denna lördag ska jag spendera inne i huvudstaden tillsammans med min fina vän Lina. Först blir det en god lunch i kungshallarna och sedan blir det shopping hela dagen. Det kan inte bli bättre än så! jag kommer hem i eftermiddag. Ha en fin dag, fina ni.

Ett dygn på Issjö.

Efter att ha packat halva natten i måndags så åkte vi iväg riktigt tidigt i tisdags morse till Issjö, det ligger en bra bit hemifrån mig. Vi stannade hur som helst på Issjö tills onsdag eftermiddag då vi åkte hemmåt igen. Under dygnet på Issjö hann vi med en hel del som att paddla kanot, sitta vid brasan, sitta på berget vid sjön, skratta och bara ha det bra.

Det roligaste av allt var nog ändå när jag och Sandra paddlade kanot för allra första gången någonsin. Det gick rätt så bra ända tills vi paddlade rakt in i vassen och en massa träd och kanoten fastnade där. Trots att jag blev både irriterad och panikslagen så kunde jag inte göra något än att bara sitta och skratta. Det hela slutade med att Sandra fick ställa sig upp i kanoten och trycka loss oss från träden och vassen. Så kan det gå. Haha.

Otur som jag har råkade jag dock få en gren i ögat och även ramla på ett berg och göra illa tummen riktigt ordentligt på kvällen på Issjö. Så himla typiskt mig. Nu efter ett par dagar så är tummen nästan helt återställd igen i alla fall, tur det.

Ingen sa att det skulle vara lätt.

I morgon åker jag iväg till en byggdegård i Bergshamra med skolan och stannar där ett dygn. Jag hoppas på bra väder, vi ska paddla kanot. Men, det blir alltså ingen uppdatering förens på onsdag eftermiddag. Ha det fint och sköt om er så länge, fina ni.

Key necklace.

Det här fina halsbandet köpte jag för en billig peng inne på Ur&Penn för ett par veckor sen när jag var på Täby centrum med syster och mostern. Trots att det faktiskt är väldigt sällan som jag använder halsband så kunde jag bara inte låta bli att köpa det här, det är ju så himla fint ju tycker jag.

The voice '11.

The Voice konserten igår var verkligen grym. Kungsträdgården var helt full av folk som stod och hoppade och sjöng med under hela konserten. Vakna med the voice-gänget är ju så härliga. Chris Medina, Danny, Eric Amarillo, Crossfire, Loreen, Sibel, Lazee, Adam Tensta, Sean Banan, Newkid, Norlie&KKV och Vanessa Falk var verkligen grymma. Både Danny, Sibel, Adam Tensta och Newkid har jag sett live tidigare men de allihopa var minst lika bra den här gången! Jag och Carro var dock tvugna att gå vid halv tio så vi missade Swingfly och Petter. Väl hemma var vi inte förens straxt före tolv dock.

Trots att jag tog hur många bilder som helst under kvällen igår så var det bara den första bilden på Eric Amarillo som blev bra. Resten av kvällen blev bilderna hur suddiga som helst. Dock hade jag bara med mig min lilla kamera då jag inte vågade ta med den bra kameran ifall att den skulle gå sönder eller bli stulen. Men hur som helst, jag filmade lite också, om ni vill att jag ska lägga upp lite videos så är det bara att skriva en kommentar.

The Voice konserten ikväll!

Nu åker jag in till stan och möter upp systern när hon slutar jobba. Vi ska äta middag innan vi åker vidare till Kungsträdgården och går på The Voice konserten. Jag är så taggad! Chris Medina, Eric Amarillo, Danny, Swingfly, Lazee, Adam Tensta, Crossfire, Sean Banan, Vanessa Falk, Sibel, Loreen, Newkid, Norlie&KKV och Nause, det kan inte bli annat än en bra kväll!

Glömmer aldrig våra dagar.

Här om dagen läste jag på en blogg "nu ska jag lägga mig och tänka på fina minnen innan jag somnar". Det tyckte jag verkligen lät riktigt fint. Från och med nu idag, ska jag, istället för att ligga och tänka på saker som tynger ner mig innan jag somnar, ligga och tänka på alla de fina minnen som jag faktiskt har istället. Jag ska verkligen försöka iallafall.

110819.

God morgon! Jag har precis ätit lite frukost och snart ska jag promenera bort mot busshållsplatsen. Dagen ska vi spendera inne på Skansen i Stockholm då vi jobbar med ett slags projektarbete just nu. Det är inte mig emot, det är bara skönt att komma bort från skolan lite tycker jag. Jag arbetar med Lina (till höger på bilden, jag till vänster) och två till tjejer. Vi åker från Skansen vid ett tiden så jag är väl hemma runt tre någon gång skulle jag tro.

Det lutar mot att det blir en hemmakväll ikväll tror jag faktiskt. Tacos till middag och sen en bra film i soffan låter ganska så bra. I morgon kväll däremot  så ska jag och systern in till Stockholm och gå på The voice konserten! Jag berättar mer om det senare idag, nu måste jag som sagt kila iväg till bussen! Men vi hörs när jag kommer hem i eftermiddag.

Nya skor.

Det här är skorna som får mig att i smyg vilja att det ska bli höst. Jag klickade hem dem från skopunkten i måndags och igår hämtade jag ut dem i affären. Jag var lite orolig att de skulle vara för stora/små men de sitter faktiskt helt perfekt. Så, nu får det gärna bli höst så att jag kan springa runt med mina nya favoritskor på fötterna och en stor mysig halsduk runt halsen.

Kreta.

Jag, min syster och 13 andra vänner och släktingar bodde på hotellet Kato Stalos Mare som ligger i Agia Marina. Agia Marina ligger mittemellan staden Chania (där flygplatsen ligger) och den lite mindre staden Platanias. Jag och Carro hade en egen liten enrumslägenhet på hotellet. Lägenheten var fin med balkong ut mot poolen och havet, lagom stort för oss två.

Under vår härliga vecka på fina Kreta hann vi med en hel del. Halvsova i solstolen. Hoppa i vågorna i havet. Simma i poolen. Plocka vita stenar och fina snäckor längst strandkanten. Bränna upp fötterna i sanden. Äta god glass. Gå långa strandpromenader. Busa med lilla kusinbarnet Ida. Bränna ryggen. Handla i de små mysiga butikerna längst gatorna. Äta goda middagar. Fira två födelsedagar. Dricka raki och äta vattenmelon. Träffa nya människor. Gå på en grekisk bar. Se sköldpaddsungar påväg ner i havet. Dricka gärgglada drinkar på Sea Side bar. Snubbla runt i klackskor. Se ett stjärnfall. Åka taxi. Dansa loss på Eclipse. Komma hem på morgonen och efterfesta på balkongen. Oförglömliga minnen.

110817.

Hej på er! De senaste dagarna har uppdateringen varit rätt dålig. Det beror på att jag har tagit vara på de sista lediga dagarna på mitt sommarlov (läs: jag har legat i soffan och sett på värdelösa tv-program). I morgon börjar skolan igen hursomhelst och då ska det bli bättre med uppdateringar igen, jag lovar. Sen så har jag ju en massa bilder från min vecka på Kreta att visa också. Och en hel del nyinköpta grejer som jag glömt att visa er med. Inspirationen är det inget fel på iallafall.

Flygresan.

Flygresan ner till Kreta var verkligen hemsk. Jag var spyfärdig hela flygturen. När flygplansmaten kom in vart det inte direkt bättre, lukten av ishavssallad, kryddjärpar med getostgrattäng och en rabarberkaka gjorde illamåndet bara ännu värre. Jag tog ett par tuggor men mer än så blev det inte, då jag trodde att det skulle komma upp igen vilken sekund som helst.

För två år sen, sist när jag flög hem från Kreta, mådde jag precis likadant. Den enda skillnaden var att jag kräktes väl hemma den gången. Jag har funderat lite på om det faktist är så att jag är flygsjuk eller om det är minnen som sitter kvar från den gången för två år sedan. Även på flygresan hem denna gång mådde jag lite illa, men det var ändå mycket bättre än resan ner till Kreta. Men, nu till det jag skulle fråga om. Är det någon annan som känner igen sig och också mår illa under flygningar? Eller kan det helt enkelt bara vara så att jag inbillar mig?

Hemma efter en vecka på underbara Kreta.

I fredags eftermiddag kom jag, systern, Madde, Jimmy & Monica och Alex & Emelie hem från en underbar vecka på Kreta. Resten av gänget, alltså Jenny & Pär med familj, Anki & Matte och Raimond & Berit är fortfarande kvar nere på Kreta. När jag och Carro bokade resan för nästan ett helt år sen hade vi svårt att bestämma om vi skulle vara där en vecka eller två veckor. Oj vad jag ångrar nu att vi bara stannade i en vecka. Jag ville stanna kvar i värmen i fredags istället för att åka hem till kalla Sverige.

Jag har så mycket bilder att visa och härliga minnen att berätta om, men istället för att skriva ett eller två jättelånga inlägg delar jag upp det och visar bilder lite då och då istället tänkte jag. Bilden i detta inlägg tog Carro på mig nere på stranden i måndags. Det blev en hel del härliga strandpromenader och stenplockning på stranden under veckan.

Nu åker jag till Kreta i en vecka!

Om ett par timmar sitter jag, min fina syster och 12 andra fina personer på ett flygplan på väg ner till Kreta. Jag ska ha en riktigt fin vecka där nere med sol & bad, skratt, god mat och färgglada drinkar. Vi hörs igen när jag kommer hem på fredag kväll nästa vecka. Ha det bäst så länge, det tänker i alla fall jag ha!

Lite nytt.

Igår på täby centrum köpte jag lite nytt smink inne på kicks. En ny fundation och en ny mascara från Nivea blev det. Jag testade mascaran idag och den var jättebra! Fransarna blev jättelånga och fylliga!

Idag damp ett paket ner i brevlådan. Det var grejerna från Hawaii tropic som jag beställde för ett par veckor sen. Jag var lite orolig att de inte skulle hinna komma innan resan nu på fredag, men det gjorde de som sagt! Paketet innehöll hur som helst en sololja, en after sun och ett solskyddsläppglans. Det bästa med Hawaii tropic är nästan att produkterna luktar så gott.

110803.

Hej på er! Jag har varit uppe hela förmiddagen och fixat & donat, men ändå har jag inte fått något gjort egentligen. Jag håller på att packa resväskan, men ändå är det inget som hamnar i väskan, jag blir upptagen med annat hela tiden. Men när jag har skrivit klart det här inlägget måste jag faktist sätta igång ordentligt med packningen, jag åker ju till Kreta i morgon natt.

Sen är det mer än packningen som ska ordnas till resan. Det är en hel massa olika småsaker som ska fixas. Jag ska åka in till stan och köpa det allra sista till resan idag eller i morgon, vi får se. Nu har jag inte tid att sitta här längre som sagt, nu ska det packas! Vi hörs senare!

Shoppade.

Jag köpte som sagt en hel del idag på Täby centrum. Ett par svarta jeans, en tygkasse, ett halsband, armband, en navelpiercing, en mascara och en fundation. Mycket av grejerna var på rea, som smyckena tillexempel, riktiga fynd. Jag tänkte ta kort på allting och visa i morgon, om jag hinner. Nu kom jag på att jag har en hel del saker jag köpt på senaste tiden som jag inte visat än. Men, så kan det vara.

Tisdagen.

Vid halv tio i morse mötte jag och systern upp vår moster Anki i Norrtälje, innan vi åkte vidare till Täby centrum. Där växlade vi pengar inför Kreta-resan på fredag, åt asiatisk lunchbuffé och shoppade en hel del så klart. Jag visar vad jag köpte i morgon. Vid fyratiden var vi hur som helst klara på Täby centrum och åkte vidare.

Då åkte vi till ett utomhusbad i Vallentuna, Kvarnbadet. På Kvarnbadet mötte vi dessutom upp kusinen och hennes familj. Där solade vi, fikadeoch bara hade det bra i sisådär två timmar. Jag åt mjukglass för allra första gången i sommar, med chokladströssel på också, så gott. Straxt före sex hoppade vi in i bilen och åkte hem till kusinens familj på middag allihopa.

Jag var hemma vid niotiden tidigare ikväll. Dagen har med andra ord varit rätt lång, dock hur härlig som helst.

Jag och lilla kusinbarnet Ida.

Till Täby centrum!

God morgon! Idag är jag uppe riktgt tidigt. Det är nämnligen så att jag och systern ska åka med mostern till Täby centrum idag. Vi ska växla pengar, shoppa och fixa det sista inför Kreta nu på fredag. Och så ska vi luncha där också så klart. När vi är klara på Täby centrum åker vi troligen och hälsar på kusinen med familj som bor i krokarna.

Nu ska jag bara till fixa håret och sminket litegrann innan jag och Carro tar bilen in till stan och möter upp mostern och åker vidare till Täby centrum. Vi hörs senare idag fina ni, kanske till kvällen.

Måndagen.

Bild 1, kaslersallad på stranden. Bild 2, min mina syster på stranden. Själv fastnade jag inte på en enda bild idag.

Idag har jag hunnit med en hel del. I morse väckte Carro mig vid halv tio och en timme senare var på påväg till stranden. Vi hann inte sola mer än ett par minuter innan solen gick i moln dock. Vi åt lite sallad vi hade med oss innan vi bestämde oss för att åka igen. Då åkte vi hem till vår moster Anki och fikade med henne i sisådär två timmar istället. Efter besöket åkte vi vidare in till Norrtälje. Vi gick i lite affärer och köpte lite smågrejer till Kreta på fredag så som schampoo, balsam, sminkborttagningsmedel osv. Efter någon timme istan åkte vi hem igen. Dock böt jag bara om innan jag åkte in till stan igen och träffade vännerna.

Fin kväll med fina vänner.

Bilder 1, Sandra, Lina och Liv. Bild 2, Sandra. Bild 3, Korv på grillen! Bild 4, Lina och jag. Bild 5, godis!

Vid fyratiden åkte jag in till Norrtälje och mötte upp Sandra, Lina och Liv. Vi gick ner till parken och grillade korv och bara tog det lungt. Så mysigt att bara sitta och grilla, äta godis och snacka i kvällssolen. Jag har riktigt fina vänner jag.